Köprü Kirişleri:

Kapalı kutu sistem, kaynak konstrüksiyon

Kaynaklar yeterli kalınlık ve penetrasyondadır.

 

Köprü Taşıyıcı Başlıklar:

Kirişlere cıvatalarla bağlı kapalı kutu sistem, kaynak konstrüksiyon. Tekerlekler çelik döküm, tekerlek yataklamaları SKF veya FAG tipi, içi delik milli(Hohlwelle), rulmanlıdır.

 

Köprü Yürüşü Tahrik Sistemi:

Ortadan bir adet elaktrik motoru ile milli sistem veya her bir başlığa yerleştirilmiş frenli, redüktörlü çift motor ile olabilir. Gerektiğinde bu tahrik grubuna hidrolik kavramada konabilmektedir.

 

Kaldırma Sistemi:

Elektrikli ceraskal veya elektrik motoru, redüktör, tambur, fren grubundan oluşan açık vinç sistemi olabilir.

 

Kaldırma Sistemi Arabası:

Çelik profil ve saçlardan yapılmış kaynak konstruksiyon. Araba tekerlekler çelik dökümdür. Tekerlek yataklamaları köprü taşıyıcı başlıklardaki gibidir.

 

Genel İmalat Esasları:

- Mil dişliler Ç 8620, çark dişliler Ç 8640, miller Ç 1050 kalitesinde malzemeden imal edilmiş olup sementasyon veya nitrürasyon ile sertleştirilmiştir.

- Redüktör gövdeleri gerilme giderme tav işlemine tabi tutulmuştur.

- Yük kancası tamburu, çelik saç bükme, kaynak konstruksiyon imalat olup, yivli torna edilmiştir.

- Yük kancası DIN687'ye göre dövme çelikten imal edilmiştir. Ekseni etrafında serbestçe dönebilir ve rulman yataklıdır. Kancada halat çıkmasını önliyen yaylı kilit mekanizması vardır.

- Çelik tel halat makaraları GS 52 kalitesinde çelik döküm olup halat çıkmasını önlemek amacı ile saç muhafaza içine alınmışlardır.

- Kaldırma sisteminde kancanın en alt ve en üst konumuna göre ayarlanabilen elektrikli limitler vardır.

- Bütün frenler balatalı ve yaylı sistemdir. Açık vinç sisteminde kaldırma fren çözücüsü elektrohidrolik çözücüdür.

- Hassas hızlar çift devirli elektrik motoru veya planet sistemli redüktörlerle temin edilmektedir. - Kaldırma sistemi halatları çelik tel halatdır.

 

Kumanda ve Elektrik Teçhizatı:

- Kullanılan elektrik malzemeleri Türkiye'de imalatı yapılan en iyi kalite malzemelerdir. ( Siemens, Kaleporselen v.s. gibi )

- Elektrik motorları 380 V. 50 Hz. trifaze şebekede çalışan kısa devre rotorlu veya bilezikli asenkron elektrik motorlarıdır. Bu motorlar da yerli imalat olarak temin edilmektedir.

- Kumanda devrelerinde kontaktör, termik koruyucu, sigorta, faz koruma sistemi ( emergency stop ), ana devreyi kesen ana kontaktör bulunmaktadır.

- Köprüde kaldırma sistemine cereyan fleksible kablolarla taşınmaktadır. 

- Fleksible kablolar alüminyum gövdeli, tekerlekli ve köprü boyunca döşenen özel kablo rayı üzerinde gezen kablo arabalarına asılmaktadırlar.

- Askılı puşbuton istasyonlu kumanda sisteminde kumanda istasyonu arabadan müstakil ve elle çekmek sureti ile sağa sola gidebilen dolayısı ile yük altında bulunmayı gerektirmeyecek şekildedir.

- Vinç kumandaları istenirse kabinden kumandalı da yapılabilmektedir